A buddhista szerzetesek a legerősebb szokásai között akad néhány olyan, amit bárki nagyban gyakorolhat.  Noha a buddhista szerzeteseket a világ nagy része félreértheti, szokásaik nagyban befolyásolhatják az életed. Ismerd meg ezt a 4 buddhista szerzetes szokást, hogy pozitív, tartós változásokat hozzon létre az életében!

1.Használd ki a meditáció erejét!

A szerzetesek között a legismertebb gyakorlat a meditáció. Minden kolostor különbözik, de néhányan egy nap több órán keresztül meditálnak. A legtöbb szerzetes napi két órát gyakorol reggel és este. A meditáció egyfajta szorgalmas gyakorlat, amely megdolgozza az agyat és megtisztítja a testet meg a lelket.

Milyen lenne az életed, ha meditálnál vagy legalábbis tartanál egy csendes, relaxálós időt minden reggel 10-15 percig? Noha a meditációnak számos előnye van, mind a testre, mind az elme részére, az egyik legnagyobb előnye a gondolatok felismerésének képességének növelése.

Amikor figyelmesen hallgatod a gondolataidat, megfigyelheted, melyik pozitív, melyik negatív, ezáltal sokat változhatsz és tehetsz önmagadért, ahogy a kapcsolataidért is. Minden reggel egy egyszerű, napi meditációs gyakorlat javíthatja a fegyelmedet és a hangulatodat egész nap.

2. Keresd a bölcsességet!

A buddhista szerzetesek az idős embereket tekintik a legfontosabb embereknek, akiktől tanulhatnak. Gyakran arra törekednek az idősebbek, hogy szellemi útmutatókká váljanak a belső békét keresők útján. Ugyanezt kell tenned az életedben.

Válaszd meg a mentoraidat és azokat az embereket, akik ott tartanak, ahol te lenni szeretnél. Tanulj az emberektől, akik többet tapasztaltak meg az életben, mint te magad. A legtöbb ember kedvére van ez gesztus, és örömmel osztja meg a bölcsességet és az élet leckéit – de előbb kérdezned is kell.
3. Lomtalaníts az élet minden részén!

A szerzetesek nagyon minimális életet élnek, csak néhány köntöskészlettel és a legszükségesebb eszközökkel élnek. Ennek ellenére jobban élnek, mint a legtöbb ember. Megértik, hogy a materializmus szükségtelen, és elvonja az energiát.

Tanulj meg szelektálni a környezet megváltoztatásával. Tisztítsa meg az íróasztalodat, a házadat, a gardróbodat és minden mást, ami elvonhatja a helyet a szellemi energiáktól.

Ugyanez vonatkozik az érzelmekre, gondolatokra, a kapcsolatokra. Tölts időt azokkal az emberekkel, akik életre keltenek és hozzájárulnak a fejlődésedhez. Mutass együttérzést, mutass empátiát és légy az, aki felemel másokkal. Akikre pedig nincs szükséged vagy megmérgeznek, engedd el őket.

4. Tanulj meg jelen pillanatban élni!

A szerzetesek gyakran boldogabbak kevesebb „dolgokkal”, mert tudják, hogyan kell élvezni az életet és jelen pillanatban élni. Az igazán fontos dolgokra és a jelenre koncentrálnak. Ugyanezt megteheted te is azzal, hogy leteszed a telefonodat és értelmes beszélgetéseket folytatsz a környezeteddel.

Válaszd, hogy jelen pillanatban élsz. Nem változtathatod meg a múltadat, és a jövő miatt pedig felesleges aggódnod. Élvezd minden napodat, és élvezd minden szépségét, bármilyen helyzetben is legyél.

Ezek a buddhista szerzetes szokások egyszerűek, de nem könnyűek. Ellentmondanak a mai szokásokkal, igényekkel, de ha gyakorlod őket, nagyban megváltoztathatja az életedet. Ne feledd, hogy ezeket a szokásokat rendszeresen gyakorolni kell ahhoz, hogy élvezhesd az előnyeit!

Ha tetszett a cikk, kövess minket Facebookon is!

14 működő módszer, amellyel sikeresen megemelheted a rezgésszintedet

forrás: iamfearlesssoul.com

leadkép: youtube

gifek: imgur.com