Amikor az élet padlóra küld –bármilyen okból kifolyólag – akkor mindig keresni próbálunk valami kapaszkodót, hogy ismét talpra tudjunk állni. Ez nem kell, hogy egyből szakember legyen vagy gyógyszer, – pláne nem káros szerek -, vannak más alternatívák is, amik szép lassan, de összeforraszthatják a széttört darabkákat.

Olvass és írj!

A könyveknek nagy erejük van, így ha elolvasol egyet, máris jobban fogod érezni magad. Olvass olyan témákban, amik érdekelnek, vagy megismerhetsz új dolgokat belőlük. Hidd el, nagy a választék, csak szét kell nézned. De akár te magad is írhatsz! Nem kell feltétlen regényt írnod, az sem kell, hogy összefüggő szöveg legyen, az is elég, ha leírod, ami épp kavarog a fejedben és máris megkönnyebbülsz. Vannak dolgok, amiket még a legjobb barátunknak sem mondunk el, pedig belül majd szétfeszít bennünket. Írd le, és megkönnyebbülsz. Ne cipelj felesleges terheket!

2. Kertészkedj!

Lehet, elsőre unalmasnak hangzik, vagy esetleg koszosnak ( olyan is van, aki ezért ódzkodik tőle), de a kertészkedés egy remek terápia arra, hogy elfelejtsd a problémádat, ha csak egy kis időre is. Emellett ki kell mozdulnod, és a levegő mindig jó hatással van a megtört szívre. Ültess virágokat vagy veteményeskertet, és csodáld, ahogy a növények életre kelnek abból a kis magból, amit gondoztál. S miközben nevelgeted őket, kikapcsol az agyad, és talán a megoldást is megtalálod a gondodra.

3. Lovagolj!


A lovaglás az egyik legjobb terápia, amit csak el tudsz képzelni. Nyilván láttál már olyan felvételeket, amikor beteg gyerekeket kezelnek lovakkal. Nem véletlen. A ló a legjobb tükör, nem tudod becsapni. Azt adja vissza, ami benned van. Ha ideges vagy, ha feszült, mérges, vagy ha félsz, ezt ő mind észreveszi és ugyanígy fog veled viselkedni. Szóval, már abban remek segítség, hogy megtanuld kezelni az érzéseidet, sőt egyáltalán felismerd, hogy mit érzel. És, ha már mindez megvan, egy életre szóló társat kaphatsz magad mellé, akivel kilovagolhatsz, miközben érzed, hogyan tisztul a fejed és lekerül rólad minél több teher. Felszabadító érzés lesz, azt garantálom!

4. Sétálj, sportolj!


Nem csak az testi, de a lelki egészségért is rettentő sokat tud tenni a sport. Nem kell súlyzók emelgetésére, vagy különböző modern berendezésekre gondolni. Elég, ha eljársz futni vagy sétálni a közeli erdőbe, parkba, akárhova. Jót tesz az egészségednek, és kiszellőzik a fejed.

5. Hallgass zenét!


Tanulmányok bizonyítják, hogy hatásos a zene a gyógyulásban, az intelligencia fejlődésében. De nem kell ehhez tanulmány, mert biztos már te is észrevetted, hogy milyen jó barátod tud lenni. Ha sírsz vagy szomorú vagy, kell egy hangulatodnak megfelelő dal, amire kiadhatod a keserűséget. De ugyanígy, amikor jókedved van, biztos találsz egy számot, amire végigbulizhatod az egész éjszakát. A zene sokat segít. Ha vagy olyan szerencsés, akár magad is írhatsz, így amellett hogy jól szórakozol, még a fájdalmadat is kiírod.

6. Segíts másokon!


A legjobb elterelési módszer a saját nyomorunkról, ha másoknak segítünk. Nem csak azért, mert így nem kell addig sem azon agyalni, hogyan tovább, hanem mert mi is elvárnánk hasonló helyzetben a segítséget. És ki tudja, lehet a megoldás kulcsával is összehoz az élet.

Ha tetszett a cikk, kövess minket Facebookon is!

Leadkép: no.misserinterese.com

Gifek: rebloggy.com, misserinterese.com, pinterest.com, onedio.com, buzzfeed.com, msalheri.com