Mindenkinek vannak nehéz időszakai. Egy szakítás vagy egy szerettünk elvesztése megviseli a testünket a és a lelkünket. Akárcsak az, ha kirúgnak a munkahelyünkről, lebetegszünk vagy egy számunkra kedves személy betegedik meg. Hosszasan lehet sorolni azokat a tényezőket, amely következtében padlóra kerülhetünk. De ahelyett, hogy elhagynánk magunkat, érdemes kipróbálni ezt a 9 módszer a belső erő növelésére!

Persze mikor depressziósok vagyunk, tragédia vagy nehézség ér bennünket, nem könnyű összekapni magunkat. Mégis, ha nem akarsz teljesen a padlóra kerülni vagy pedig van még benned annyi lelki erő, akkor gyakorold ezt a 9 dolgot, amely megnövelheti a belső erődet. Ennek köszönhetően valamivel könnyebben vészeled majd át a gondterhes időszakot!

1. Fordulj magadhoz szeretettel és együttérzéssel

Ne hallgass a belső kritikusodra, aki azt mondja: gyenge vagy. Értéktelen vagy.               Veled úgy sem történhet semmi jó.

Együttérző és bátorító szavakkal ellensúlyozhatsz minden kritikus gondolatot. Például azt mondhatod magadnak: „Rendben van, ha így érzel”, „A lehető legjobban cselekszel.”, „Szeretlek, bármi is történjen” vagy „Itt vagyok neked”. Úgy beszélj magaddal, mint egy gyermekkel!

2. Engedd meg magadnak, hogy azt érezd, amit érzel

A hosszú távú szenvedés egyik legfőbb oka az érzelmeink elfojtása. Amit elnyomunk, az sokszor később úgy tör ki, mint egy vulkán és olyankor nemcsak magunknak, de másoknak is fájdalmat okozhatunk.  Ahhoz, hogy meggyógyítsd magad, meg kell találnod a katarzis egészséges formáját. Ez lehet sírás, kiáltás vagy éppen edzés. Az sem szégyen, ha terapeuta segítségét kéred. De írhatsz naplót is vagy kiélheted magadat a művészetben. Csak ne fojtsd el az érzelmeidet!

3. Lélegezz mélyeket

A mély légzés stimulálja az idegrendszert, és jeleket küld az agynak, hogy megnyugodjon. Figyelj oda a ki- és belégzésre.  Koncentrálj a testedre, lazítsd el. Keresd meg a leginkább leterheltebb pontodat és érezd, hogy eltűnik onnan a szorongás, rossz érzést okozó energia. A mély lélegzés és az odafigyelés segít abban, hogy megnyugodj, kiegyensúlyozottabbá válj. Közben figyeld meg a gondolataidat, az érzéseidet, az is tanulságos lehet!

4. Haladj lassabban!

A munka, a mozgás és a beszéd gyorsan növeli azt a stresszt, pláne olyankor, mikor egyébként sem vagyunk jó passzban. Engedd meg magadban, hogy lelassul és csökkentsd a tempót. Adj magadnak teret a történések feldolgozására. Ne menekülj a munkába és ne próbálj egyszerre száz dolgot csinálni, hogy lefoglald magad. Az egészséged és mentális közérzeted a legfontosabb. A világnak nem lesz vége, ha lassítasz, de sokkal jobban fogod érezni magad!

5. Engedd el az önfeláldozó gondolatokat

Ha hiszünk a gondolatainkban, szenvedünk. De a gondolataid valójában nem jelentenek semmit rólad, hacsak nem hiszed el őket. A gondolatok egyszerűen az energia ingadozásai. Nem kontrolláljuk a gondolatainkat, különben nem gondolod, hogy mindig a boldog gondolatokat választanánk? Nem is tudjuk megjósolni, mi lesz a következő öt gondolat a fejünkben.

Minden szenvedés kiváltó oka a gondolatokkal való hit és azonosulás, ahelyett, hogy megfigyelnéd és elengedné őket. Amikor traumát tapasztalunk, az elme hajlamos gondolatokat létrehozni arról, hogy milyen szörnyű az életünk, és identitást kezd kialakítani a szenvedés körül (így válunk áldozatokká). Abban a pillanatban, amikor elkezdünk hinni az önfeláldozó és önsajnáló gondolatokban, intenzív szenvedést tapasztalunk. De amikor észrevesszük és tudatosítjuk ezeket a gondolatokat, és nem azonosulunk velük, akkor nem szenvedünk.

A belső erőd elérésének megtanulása annyit jelent, hogy megtanítod magadra: tudatosítsd ezeket a tolakodó gondolatokat, és rájössz, hogy ezek csak akkor jelentenek valamit, ha elhiszed őket. Ellenkező esetben ezek a gondolatok gond nélkül jönnek-mennek. A gondolataddal való azonosulás megszüntetésének egyik legjobb módja a rendszeres meditációs gyakorlat és az önvizsgálat.

6. Emlékezz egy olyan múltbeli helyzetre, amelyet már túléltél

Próbálj felidézni egy olyan kemény helyzetet a múltban, amelyet már átéltél. Az, hogy emlékezteted magadat arra, hogy már egyszer túléltél egy hasonló nehézséget, megerősíthet a jelenben.

7. Kérj segítséget

A segítségkérés nem a gyengeség, hanem a belső erő jele! Ha segítséget kérsz, akkor bátor vagy és beismered, hogy nincs mindenre válaszod, ami teljesen normális. Próbálj támogatást kérni egy megbízható szerettedtől, képzett terapeutától, vagy imádkozz az általad kedvelt magasabb hatalomhoz.

8. Ne feledd, hogy egyszer minden elmúlik

Nem számít, mennyi fájdalmat vagy szenvedést élsz át most, ne feledd, hogy egyszer minden elmúlik. Gondolj vissza egy problémára, amely korábban, talán öt vagy tíz évvel ezelőtt volt. Hol van most ez a probléma? Emlékeztesd magadat a filozófiára, hogy „ez is elmúlik”, és a nagyobb képet fogod látni.

9. Kapcsolódj a lelkedhez

Lelked a magja és lényege annak, aki valójában vagy. A lényed legközéppontjában áll: az a hely, amely tele van saját, egyedülálló istenség-szikráddal. A lélek tele van (ön)szeretettel, határtalan együttérzéssel, mély bölcsességgel és mély érzésekkel.  Az ok, amiért olyan sokan elveszettnek érezzük magunkat az életben, az az, hogy elvesztettük a kapcsolatot a lélekkel.

Az egyik legegyszerűbb és legközvetlenebb módja annak, hogy újból kapcsolatba léphess a lelkeddel, a tükörmunkának nevezett gyakorlat. Amikor a tükörbe pillantunk, kapcsolatba kerülünk lelkünk ablakaival: a szemekkel. A szemünkbe nézve és lelkünket megszólítva elég könnyű átélni a béke, a jólét, a bizalom és a szeretet érzését.

Ha tetszett a cikk, kövess minket Facebookon is!

14 jel, miszerint nem a tested, hanem a lelked fáradt

leadkép

forrás