Ezoterikus szolgáltatás, vagyis különféle varázslatok, jóslás, gyógyítás. A mai napig vitatéma, hogy bűnös dolog-e vagy sem, ha egy jós, látnok, médium, gyógyító, mágus, boszorkány pénzt fogad el azért, mert segít, mert igénybe vették a szolgáltatásukat. Egyesek köpködnek azokra, akik pénzt fogadnak el, mások szerint teljesen természetes. Mi erről a te véleményed?

Azt hiszem, azt leszögezhetjük, hogy sosem voltak teljesen ingyen ezek a szolgáltatások. Az más, hogy voltak olyan emberek, akik úgy döntöttek, nem húznak hasznot a képességeikből, tudományokból.

Teljesen természetes volt az ókori Egyiptomban, meg Rómában is, hogy felkeresték a jósasszonyt, a babacsináló javasasszonyt, az esőhozó boszorkányt és fizettek a szolgáltatásáért. Mivel ez egy szolgáltatás. Legalábbis szolgáltatás lehet. Más a hajadat, a ruhádat készíti el pénzért, vagy megsüti a kenyeredet, más meg a jövődet olvassa ki meg szerelmet varázsol neked.

Most biztos lesz, aki azt kérdez: „Na, de könyörgöm, egy jós miért kér el pénzt? Oké, hogy a mágus gyertyát használ meg különböző anyagi komponenseket, hozzávalókat, de egy kártyát használó cigányasszony vagy a semmit sem csináló látnok, aki csak megérint, annál mit kell megfizetni?”

Hát a tehetségét. Meg az energiáját. Vagy mikor megveszel egy műalkotást, szerinted javarészt a festéket, meg az anyagot fizeted meg? Mikor megveszel egy könyvet, akkor is kifizeted valahol az előállítás egy részét meg igen, azt, hogy az adott író energiát és időt szánt arra, hogy megírja a könyvet. Neki ez a foglalkozása. Ír és te megveszed a szellemi termékét.

gifer.com

Régen – sőt, van, ahol a mai napig – eleve nem csak pénz lehetett fizetőeszköz. Volt, aki egy bazi nagy szeretetcsomagot vitt a jósnak vagy a gyógyítónak. Mások ruhával, ékszerrel fizettek, ki-mivel tudott. Valamit, valamiért. Mert lássuk be, mindenkinek meg kell élnie valamiből, volt, aki a tehetségéből, tudásából élt meg.

Az is más, ha valakinek nincs szüksége a pénzre másoktól. Igen, akadnak jótét lelkek, akiknek van egy főállásuk (vagy már nyugdíjba is mentek) és semmit sem kérnek azért, hogy meggyógyítsanak valakit, vagy beletekintsenek a másik sorsába, mert ez a „hobbijuk”, vagy mert késztetést éreznek arra, hogy mások segítségére legyenek a képességeikkel. Talán más helyzetben ők is pénzt kérnének érte, kitudja. Lehet, ha ők is anyagi szarban lettek volna három éhes szájról kellett volna gondoskodniuk, talán ők is pénz kérnek érte.

Igazából ez, hogy valaki pénzt kér-e érte vagy sem, az rajta múlik, az ő lelki meggyőződésén. Lehet, ha álmában megjelenik neki a jó Isten vagy Buddha, akárki és azt mondja: „Terikém, mostantól ingyen és bérmentve gyógyítsd az embereket”, akkor lehet Terike a katartikus élménytől úgy ébred, hogy holnapután már kígyózni fog nála a sor a Bem utcában, mert tényleg semmit sem kér a gyógyításért cserébe.

tenor.com

Ám ha más úgy véli, hogy az a természet rendje, hogy adok-kapok, akkor ő pénzt, szívességet vagy fél kiló barna kenyeret kér érte, hát szíve joga. Jobb volna, ha nem az alapján ítélnénk meg az ilyen embereket, hogy pénzt kérnek-e a szolgáltatásaikért cserébe vagy sem. Az alapján mérjük fel őket, amit tudnak! Mert természetesen egy kóklernek, egy mondvacsinált jósnak ne fizessünk 50 ezreket, ha nem muszáj.

Tény és való, már évek óta virágzik az ezoterikus ipar és temérdek jósunk, csodabogarunk meg varázslónk van. Némelyikük valóban irreális összegeket kér el, ami nem jelenti azt, hogy nem tud, lehet, hogy csak ilyen sokra tartja magát és a képességét. Ezt is mindenkinek szíve joga eldönteni, ki mennyit kér és mennyit fizet. Éppen ezért az a fontos, hogy utána járjunk az illetőnek és megismerjük mások tapasztalatait. Elvégre, ha úgy döntesz, fizetsz valakinek, szívesebben teszed olyannak, akik tud is, nem igaz?

Szóval teljesen elfogadhatónak hangzik, hogy egyesek pénzt kérnek a szolgáltatásaikért cserébe. Főleg, ha elérhető áron teszi, mert nem meggazdagodni, hanem megélni akar! Mivel sajnos egyeseknek pont az tetszik ebben a szakmában, hogy sajnos sok a befolyásolható, bajba jutott, kétségbeesett ember, akiket megtudnak fűzni, és akiktől tetemes összegeket csalhatnak ki, méghozzá minimális erőfeszítéssel. Ezért fő az óvatosság!

tenor.com

Másfelől… ha találsz valakit, aki meggyógyítja a halálosan ágyon fekvő férjedet, vagy gyerekedet, vagy megjósol egy balesetet, amit megúszol, leveszi rólad a rontást és öt év után ismét történik veled valami jó… képes volnál megköszönni és sarkon fordulni, mintha csak jól bekajáltál volna és böffentesz egyet hálából? Azt hiszem, sokan vannak olyanok, akik önként és dalolva fizetnének vagy ajándékoznák meg az illetőt, mert így érzik helyesnek. Valahogy nekik is ki kell fejezniük a hálájukat, hogy ne maradhasson a dolog egyoldalú. Tudod, Univerzum, Karma, törvény: Adok-Kapok. Elhiheted, ha igazi jóssal, gyógyítóval, boszorkánnyal állsz szembe, neki mindegy mit vagy mennyit adsz, annak is örülni fog. Hogyha meg egy árat mondott, akkor gyógyító esetén jusson eszedbe, inkább neki fizettél, mint a gyógyszerekért, amennyiben persze sikeres volt.

Úgyhogy fröcsögés helyett inkább nézze meg az ember alaposan, hogy kihez megy, és akkor mutogasson másra ujjal, hogy „Isten ajándékát ingyen kéne adnia!” ha maga is van, amit ingyen ad…

Ha tetszett a cikk, kövess minket Facebookon is!

Jóslás etikett 8 pontban – Kihez menjek és egyáltalán beválik?

 

Leadkép: hellorf.com