A zen – avagy zen buddhizmus – a mahájána buddhizmust követő iskolák összefoglaló japán elnevezése. Végső célja a megvilágosodás. Ez a filozófiarendszer sok bölcsességget nyújt, amelyet alkalmazhatsz a mindennapokban. Ezek olyan felismeréseket és értékeket tartalmaznak, amelyeket a legtöbb ember természetesnek vesz vagy egyszerűségük miatt figyelmen kívül hagy, de ha valóban kihasználod ezeket az egyetemes igazságokat, akkor azon kaphatod magad, hogy apránként eléred ezt a megvilágosodást, ami növeli a boldogságot és a lelki békét.

1. Légy óvatos a szavakkal, és ne ragaszkodjon hozzájuk

A buddhizmus hangsúlyozza azt az erőt, amelyet saját szavaink gyakorolnak ránk. Sokszor úgy teszünk, mintha semmit sem jelentenének, pedig a szavaink sokkal fontosabbak, mint azt gondolnánk. Ne feledd: az vagy, amit mondasz, az alapján látnak, ítélnek meg az emberek.

Képviselőinkként viselkednek a minket körülvevő világban, és minél óvatlanabbak vagyunk a szavainkkal, annál többet árthatunk velük magunknak vagy másoknak. Ezért érdemes kétszer is meggondolni, mit mondunk, illetve fontolóra venni azt, hogy csendben maradunk. Néha az a legbölcsebb választás.

2. Ne ételekkel elégítsd ki a vágyaidat vagy old meg a gondjaidat

Az étkezés egyike azoknak a dolgoknak, amelyeket általában nem tartunk fontosnak, de az igazság az, hogy az egészséges táplálkozás a tudat és a test szabályozásának egyik fő módja és a zen alapja.

Az ételekkel való visszaélésnek azonban következményei vannak mind az elmében, mind a testben – nemcsak elhízhatsz, de testileg és lelkileg is lebetegedhetsz, ha nem figyelsz a mértékletes és egészséges életmód kialakítására. Ügyelj arra, hogy a boldogtalanságot, a rossz érzéseket ne ételekkel próbáld feljavítani.

3. Minden reggel meditálj és használj füstölőt

Elsőre kissé nehézkesnek tűnhet, de ha egyszer beleépíted a napi rutinba, tapasztalni fogod áldásos hatásait. Fegyelmezd elmédet és testedet kora reggel felébredve, napi rituálét adva magadnak. Nyugtasd meg magad, és tekints pozitívan az előtted álló napra! A reggeli meditáció az egész napodat meghatározhatja, ahogy az esti az alvásodat és azt, miként zárod a napodat!

4. Legyél hős és gyermek egyaránt

Minden nap egy próba. A döntéseink határozzák meg az életünket és alakítják azt. Sokszor nehéz dönteni, hogy melyik a helyes választás, különösen, ha nem mindig ismerjük teljesen a körülményeket és a lehetséges következményeket.

A zen tanításai szerint az életed legjobb módjának megélése, ha egyszerre vagy hős és gyermek.

Ez azt jelenti, hogy félelem nélküli és bátor vagy, aki hajlandó mások elé lépni, hogy megvédd őket, akárcsak egy hős; de ez azt is jelenti, hogy emlékezzünk a szeretet és a gyengédség fontosságára, kedvesnek és gyengédnek lenni, mint egy gyermek.

Miután megtanultad kombinálni ezt a két személyiséget, teljes szívvel és elmével hozhatod meg a  döntéseidet.

5. Tanulmányozz minden lehetőséget

Nem mindig ismerjük fel a lehetőségeinket, csak amikor már lecsúsztunk róluk. Más esetekben egy lehetőség olyan csodálatosnak tűnhet, hogy azonnal ráugrunk, attól félve, hogy soha többé nem lesz hasonló.

Bármilyen is legyen, fontos alaposan tanulmányozd át minden lehetőséget. Valóban az, amire vágysz, és olyan, amire szükséged van? Mik lehetnek a buktatói? Megéri beleugranod?

6. Mindig olyan légy, mint akinek vendégei vannak

Ezt egy kicsit meg kell magyarázni, de alapvetően a jelenben élésre utal. Amikor vendéged van otthon, őt és az igényeidet helyezed előtérbe. Szeretetteljes, figyelmes, empatikus vagy. Teljesen másképp beszélsz, mint általában.

És amikor egyedül vagy, ugyanúgy viselkedj, mintha vendégeid lennének. Mit tanít ez? Arra tanít, hogy ugyanúgy tiszteld önmagadat – akárcsak a vendéget.

7. Feküdj le normál időben

Az alvás sokkal jelentősebben határozza meg az életed minőségét, mint gondolnád. Fontos, hogy legyen egy kialakult alvási rended, mert ez meghatározza a következő napodat. Lényeges, hogy a tested és a lelked eleget pihenjen. Légy következetes és tartsd be a saját alvási rutinodat! Meg fogod látni, mennyire pozitív hatása lesz az életedre!

8. Ne gyászold a múltat: Készülj fel a jövőre

Bár egy zen-mester leginkább a jelenben való életre koncentrál, mégis fontosnak tartják a múlt elengedését.

Nem számít, mit tettél, szem előtt kell tartanod, hogy ezek a dolgok megtörténtek és elmúltak; nem lehet rajtuk változtatni.

Itt az ideje kijavítani a hibáidat, begyógyítani sebeidet, elengedni a fájdalmat, a bűntudatot, a sérelmeket és kezdj el szebb jövőt építeni a jelenben.

Ha tetszett a cikk, kövess minket Facebookon is!

14 működő módszer, amellyel sikeresen megemelheted a rezgésszintedet

Leadkép

forrás