Reggel csörög az óra, kipattanunk az ágyból, és már a reggelinél azon jár az agyunk, hogy mennyi mindent kell belezsúfolnunk egy napba. Fejben már megterveztük a délutáni projektet, és az autóban vagy a buszon gondolatban végigpörgetjük, hogyan rohanunk edzésre, majd haza a családhoz. Egy mozgással és hatékony munkával töltött nap után kényelmesen dőlünk hátra a családi fészekben, pedig egy valamiről bizony elfeledkeztünk: a lelkünkről.

Nemcsak a testünk, hanem a lelkünk is igényli a törődést, vágyik a feltöltődésre. A lelki simi igenis hasznos, még akkor is, ha bizonyos problémákról nem szívesen beszélünk. A szívünk mélyén vágyunk valakire, aki meghallgat, aki tanácsot ad, de a szavak mégis nehezen hagyják el a szánkat. És különben is! Túl sok teher nehezedik ránk a hétköznapokban ahhoz, hogy még a lelkünk ápolása is beleférjen a 24 órába. Így sodródik a bennünk élő érzékeny éteri lény az utolsó utáni helyre.

Ideje hát, hogy előrébb soroljuk!

Miért?

giphy.com

Mert az ép test és az ép lélek kéz a kézben jár egymással. Tulajdonképp egyik sem teljesedhet ki a másik nélkül. Ezért van az, hogy a lelki gondok miatt testi tünetek is jelentkeznek. Ha a lelkünkből kifogyott a szufla, és nem töltjük újra, akkor egyre türelmetlenebbek, fáradékonyabbak, stresszesebbek leszünk a hétköznapokban. Ellenben, ha töltőre tesszük, a közérzetünk is hamarosan megváltozik.

Ezért most néhány lépésben megmutatjuk, hogyan boostold a lelked, és védekezz a káros hatások ellen, amelyek a mindennapokban érnek téged. Mert ha a lelked duzzad az energiától, sokkal jobban kezeled a stresszt is.

Az első lépés nagyon kézenfekvő: legyen valaki, akivel ki tudod beszélni a problémáidat. Nem az állandó panaszkodásra gondolok, mert az semmire sem vezet, hanem a valódi gondokra. Ha van egy ilyen társad a bajban, máris sokkal könnyebb minden. Amennyiben nincs, vegyél egyet a boltban. Úgy hívják: napló. Ő nem fog kioktatni, nem próbál tanácsot adni, vagy rád erőszakolni olyan megoldásokat, amelyek nem testhezállóak.

giphy.com

Bármelyik mellett is döntesz – barát vagy napló –, mindig tartsd szem előtt az egyensúlyt. Nem baj, ha a problémáidról beszélsz, de ne vidd túlzásba! Legyen pont annyi (sőt, még több) pozitívum a beszélgetésben vagy a naplódban, mint negatívum.

A második lépés, hogy használj illatokat. A jázmin például nagyszerű tisztító, valamint nyugtató hatású aroma, és még elaludni is segít. A levendula és a kamilla szintén megnyugtatja az idegeket, míg a rózsa pozitív gondolatokat ébreszt.

Ugye, milyen jól hangzik?

De menjünk is tovább!

tenor.com

A mozgás fontos. Tudom, elcsépelten hangzik, de így van. Fuss, biciklizz, jógázz, csinálj bármit, ami a szíved vágya. Nem kell minden egyes nap, elég, ha hetente legalább 2-3 alkalommal beillesztesz a napirendedbe egy rövid edzést.

Ha sok emberrel dolgozol együtt, nagyon zajos és stresszes a munkád, érdemes hazafelé útba ejtened egy parkot, leülni a padra, behunyni a szemed, és élvezni a csendet. Ha ezt nem teheted meg, akkor ülj ki otthon a kertbe, az erkélyre vagy a teraszra. Esetleg gyújts meg egy gyertyát vagy egy füstölőt, és hagyd, hogy átjárjanak az illatok. Azután vedd elő a naplódat vagy a naptáradat, és jegyzeteld le, milyen pozitív dolgok történtek veled aznap.

happyshappy.com

Most biztos az jut eszedbe: Ah, semmi! Nem történt semmi jó! De ha veszed a fáradságot, és végigpörgeted az eseményeket, rengeteget fogsz találni. És amikor leteszed a tollat a kezedből, máris sokkal jobban fogod érezni magadat. Mintha legördült volna rólad a teher, és végre szabadon, tisztán lélegezhetsz.

Használd ki a csendben, az illatokban és a pozitív gondolatokban rejlő erőt, és fordítsd a hasznodra. Így bármikor újratöltheted lelked elemeit, ha azok lemerülnének.

Ha tetszett a cikk, kövess minket Facebookon is!

Leadkép:  goodfon.ru