Akik úgy döntenek: rálépnek a spiritualitás útjára, elengedhetetlen lesz számukra a meditáció gyakorlása, ami drámai változást hoz az életükbe testi és lelki szinten egyaránt. A meditációnak tengernyi jótékony hatása van a testre és szellemre nézve, továbbá általa érhető el a tudatos élet, ami a spirituális ember egyik legfőbb célja.

A meditáció a kulcs, amely kinyit téged. Általa ismerheted meg önmagadat. A segítségével szabadulhatsz meg a negatív hiedelemrendszereidtől, a félelmeidtől, mindattól, ami hátráltat téged a spirituális utazásod során. Egyúttal erősíti benned a béke és a szeretet érzését. A meditáció megtanít a jelenre fókuszálni, hogy ne a múltban időzz, amin már nem segíthetsz, de ne is a jövő miatt fájjon a fejed, ami még sem történt.

A meditációhoz nincs szükség kellékekre, de használhatsz, ha jól esik. Segíthet ellazulni a gyertya fénye vagy a füstölő illata.

Hogyan kezd el meditálni?

Többféle  meditáció létezik és számos módszer van, amely révén elcsendesülhetsz. Csak úgy találhatod meg a neked legmegfelelőbbet, ha kísérletezel. Hallgathatsz lágy, relaxációs zenét, vezetett meditációt, de kezdésnek a legjobb, ha a csendet választod. Kezd a legalapvetőbb módszerekkel!

Helyezkedj el kényelmesen: jógaszőnyegen, párnán vagy a kanapén ülve. Ülj a Vajrászanában  (sarokülés más néven gyémánt ülés), Padmászanában (lótuszülés) vagy a Sukhasanában (könnyű póz, vagyis az egyszerű törökülés).  Az a lényeg, hogy kényelmes legyen! Támaszd meg a hátadat, ha jól esik. Fontos, hogy kapcsolj ki minden zavaró tényezőt, tehát lehetőleg a telefonod se zörögjön. Egyedül a természetes környezeti zajokra figyelj, mint a madárcsicsergés vagy a szél hangja.

Csak figyelj: Engedd el magad. Lazulj el és lélegezz mélyeket. Eleinte ne legyenek konkrét céljaid. Csak relaxálj. Figyeld a gondolataidat, ne próbáld őket erőszakkal megállítani. Légy passzív és figyeld magad! Akár a légzésedre is fókuszálhatsz, hogy minél egyenletesebb legyen.

Vedd tudomásul a gondolataidat: Figyeld meg a gondolataidat. Egyiknél sem kell leragadnod vagy szükségszerűen elemezned. Csak szemléld magadat kívülről és vedd tudomásul, mi foglalkoztat éppen. Hagyd, hogy egyiket a másik kövesse, ne kontrolláld őket. Idővel majd megáll ez a gondolatfolyamat, de most eleinte nem ez a cél.

Imádkozz: Ha jól esik vagy szeretnél, akkor nyugodtan imádkozz. Vagy mondj mantrát.

Vizualizálj: Egész bátran vizualizálhatsz is magadnak egy szép környezetet, ahol meditálsz. Vagy egy pozitív eseményt, akár a vágyadat. Ezt inkább érdemes a későbbiek folyamán, mivel célszerű egy darabig csak a gondolataidat figyelni, ugyanis abból rengeteg hasznos dolgot tudhatsz meg magadról. A vizualizáció sokszor már célt ad a meditációnak – ahogy igen, az ima is – ami nem baj, de eleinte épp elég a gondolatfigyelés is.

A meditáció jótékony hatásairól idekattintva olvashatsz.

Itt pedig egy alapgyakorlatot találsz!

Fotó: Unsplash

Ha tetszett a cikk, kövess minket Facebookon is!

Ezt olvastad már?