A totál sima, rém natúr, legegyszerűbb, legkönnyebb, legalapvetőbb meditációs forma ez. Lesz olyan könnyű, mint megsütni a nagyi piskótáját vagy kicserélni egy villanykörtét csak kellő kitartás, türelem és persze akarat kell hozzá!

Többféle meditáció létezik, – meg is ér majd egy rahedli cikket – de persze mi az alappal fogjuk kezdeni és ezt fogjuk szépen felépíteni. Jön majd ehhez még testtartás, kéztartás, légzőgyakorlat meg minden finomság.

Mi történhet veled meditáció alatt?

A legtöbb esetben elkalandozik az ember. Főleg az első néhány próbálkozás alatt. Talán az lesz a legnehezebb sokak számára, hogy kiürítsék az elméjüket. Mert tudjuk milyenek vagyunk – pláne a nők – imádnak valamin kattogni. Így a „meditációból” gyakran a napi rend megtervezése lesz – kellene még bugyit vasalni meg 10 tojást venni – ami persze ugyancsak egy fajta meditáció, de nem az, ami szellemileg fel is emel.

A „legrosszabb” eset, ami bekövetkezhet, hogy belealszol. Szóval lehetőleg ne hullafáradtan próbálj neki állni, mert akkor biztos az lesz a vége. De könnyen megeshet azokkal is, akik könnyen elalszanak a csendben, a nyugalomban, illetve hamar kikapcsol az agyuk. Semmi gond, legfeljebb aludtál egy jót!

(tenor.com)

Milyennek KELL lenned meditáció előtt-alatt-közben?

Kitartónak, türelmesnek, nyugodtnak és pozitívnak.

Ne parázz rá, hogy úgy sem fog menni, akkor tényleg nem is fog!

Ha belealszol, nem bírsz kikapcsolni, ne kezd el szidni magad, ne menjen el tőle kedved, mert ez bárkivel előfordulhat, hát még az elején, úgyhogy rázd meg magad, mond, hogy legközelebb menni fog.

Ne feledd: MINÉL TÖBBET GYAKOROLSZ, ANNÁL NAGYOBB LESZ A SIKER ÉS AZ EREDMÉNY!

(giphy.com)

Extrém aggodalmak a meditáció kapcsán

Találkoztam már olyanokkal, – nem sokkal – akik féltek a meditációtól. Attól tartottak, hogy többé nem térnek magukhoz. Sokan ezért félnek a hipnózistól is. De hadd nyugtassalak meg, ilyen nem történhet veled. Még a vérprofi jógik meg guruk is, ha órákon át is meditálnak, mindig visszatérnek. Nem fogsz kómába esni. Gondolj bele, a mély álomból is mindig felébredsz…

De akadt még egy ennél is hajmeresztőbb félelem, amitől hallottam. Volt, aki attól félt, hogy meditáció alatt meg fog halni. Ez jutott eszébe a sötétségről, amikor elkezdett lemenni alfába, hogy ő meghal. Hasonlatos az előbbihez, de konkrétan tudta, hogy neki halálfélelme van. Ez sokáig akadályozta is, de a jó hír az, hogy pont meditációval lehet többek között legyőzni a félelmeket… úgyhogy a félreértések elkerülése végett… nem valószínű, hogy meditáció közben/miatt meghalj.

(favim.com)

Alapmeditáció

Alapfeltételek megteremtése a meditációhoz:

  1. Szüntesd meg a zavaró forrásokat, mint a telefon, vagy hogy rád nyithatnak a helységben, ahol éppen meditálsz
  2. Ha szükségét érzed, gyújts gyertyát vagy füstölőt, sokszor sokat dob a „hangulaton”, segít ellazítani a gyertya tudata, illetve maga az illat

(zdravomira.ru)

Gyakorlat:

  1. Ülj le kényelmesen törökülésben egy párnára vagy jógaszőnyegre a földre, vagy ahol úgy érzed el tudsz majd lazulni. De ne feküdj, mert akkor tényleg el fogsz aludni.
  2. Az a jó, ha egyenesen a hátad, de eleinte erről úgy meg fogsz feledkezni, mint a huzat, de „csalhatsz”, hogy neki támasztod valaminek.
  3. Még azzal sem érdemes bajlódnod, hogy összeérints a hüvelyk meg a középső ujjadat, elég, ha a kezeidet a térdeden vagy az öledben nyugtatod.
  4. Lazulj el teljesen, lazítsd el a testedet, ne tarts attól, hogy elalszol. Csak lazíts.
  5. Hunyd be a szemedet és kezdj nagyokat lélegezni.
  6. Egy darabig figyeld a légzésedet. Jó mélyeket szívj be, majd fújj ki. Legalább 8-10 mélylégzést végezz, hadd menjen le az a levegő egészen a tüdőd legaljáig. Ha komolyan csinálod, nem fogsz közben gondolkodni. Csak végzed a gyakorlatot, de nem agyalsz.
  7. Utána már nem kell a légzésre figyelned, elég hogy belenézel a sötétségbe. Koncentrálj a feketeségre, és bámulj a mélybe. Itt már megjelenhetnek a gondolatok, de ha bevillanna valami, próbáld kiüríteni. Mintha egy ostromló tömeget tartanál vissza. Ha nagyon erős egy gondolat, gondold végig – de ne hosszasan – és utána hagyd távozni. Ám a legjobb, ha mantrázod magadban 8-10 alkalommal, hogy „kiürítem az elmémet”. „Elcsitulnak a gondolataim.”
  8. A cél az, hogy képes legyél egy helyben ülni egyetlen árva gondolat nélkül, mert utána el fog önteni a nyugalom és a békesség érzete. Ülj így addig, amíg jól esik.

 

A fent leírt folyamatok rutinossá fognak válni, nem lesz az, hogy mesterkélten igyekszel majd pontról-pontra betartani.

Ez még persze közel sem az alfa állapot, de ez a gyakorlat a kulcsa, hogy megtanulj koncentrálni és egyben kiürülni. Mondhatni így teszed magadat jó termőföldé, amivel utána lehet dolgozni.

Ha már 10 percig képes voltál ilyen nyugalomban ülni, akkor jár neked a dicséret! Ha még nem, akkor előtted a lehetőség, és szánj rá időt, gyakorold ahányszor csak az időd engedni, de jusson eszedbe, a napi 10 perc épp elegendő!

(glee.wikia.com)

Mit érezhetsz meditáció után?

  1. Tombolnak benned az energiák. Sokakra úgy hat, mint egy vödör kávé, kifejezetten éberek és energikusak lesznek.
  2. Kellemes fáradtságot érzel.
  3. Szörnyen fáradt vagy. Ez a kevésbé szerencsés, mert azt jelzi, lélekben vagy testben fáradt vagy (akár a sok munka vagy a hétköznapok miatt) vagy nagyon nagy erőfeszítéseket tettél a koncentráció során. Ezen pedig lehet majd segíteni és idővel nem fog annyi energiába kerülni!

 

Jó gyakorlást kívánok!

 

Ha tetszett a cikk, kövess minket Facebookon is!

Leadkép: xiazaizhijia.com