Gondolkoztál már azon, hogy a buddhista szerzetesek miért tűnnek mindig olyan boldognak, békésnek és nyugodtnak? A buddhizmus az egyik legszimpatikusabb vallás, amely elősegíti a békét. Sokan gyakorolják, hogy boldog és feszültségmentes életet éljenek. Bár nem mindegyik szokást egyszerű elsajátítani, de határozottan megváltoztatják az életedet.

A buddhista szerzetesek cselekedeteinek egyszerűsége, összpontosítása és tudatossága nyugalmat és békét hoz számukra. A szokásokat könnyű megtanulni és elsajátítani, de nehéz lehet igazán beépíteni, átvenni őket, mivel néhány napon belül visszatérhet az ember a régi szokásaihoz, ezért szükség lesz a kellő kitartásra.

Bemutatom nektek azt a 11 buddhista szerzetes szokást, amelyek segítenek jobbá tenni az életeteket.

1. szokás: Ne ácsingózz az anyagi javak után

Az anyagi dolgok soha nem hozhat nekünk valódi boldogságot és nem adnak igazi békét sem egészséget, még akkor se, ha azt hiszed megveheted vagy elősegítheted általuk. A buddhizmus szerint az embernek egyszerű életmódot kell élnie, amibe nem tartozik bele a pénzhajhászás, a nagyzolás.

2. szokás: Mosolyogj és szolgálj másokat

A zen szerzetesek napjuk egy részét mások szolgálatában töltik, legyenek azok a szerzetesek a kolostorban vagy a külvilág emberei. Ez alázatra tanítja őket, és biztosítja, hogy szeretettel és önzetlenül forduljanak mások felé, akiknek szükségük lehet rájuk.

Hasonlóképpen, a mosolygás és a másokkal való kedveskedés nagyszerű módja lehet a környezetében élők életének javítására. Fontold meg, milyen lehetőségek vannak arra, hogy mindennap egy kis fényt vigyél mások életébe.

3. szokás: Meditáció

A buddhista szerzetesek első és legfontosabb szokása a meditáció. Minden nap órákon át meditálnak. Segít nekik abban, hogy mindig nyugodtak és összeszedettek legyenek.

Az is elég, ha csendben ülsz, és a légzésedre összpontosítasz. Ez segít a jelenben tartózkodni.

A meditáció előnyeiről idekattintva olvashatsz.

Itt pedig segítséget találsz ahhoz, hogyan kell meditálni.

4. szokás: Tanulj az idősebbektől

A buddhisták követik a vének szavait. Úgy vélik, hogy a vének minden tekintetben bölcsebbek.  Az idősebbek tele vannak életleckékkel, és sokat lehet tőlük tanulni.

5. szokás: Gondolkodj, mielőtt beszélsz vagy cselekszel

Az ember természeténél fogva ítélkező. A buddhisták hisznek abban, hogy jól kommunikálnak másokkal anélkül, hogy értékelnék vagy megítélnék őket. Úgy nem érheti az embert kellemetlenség, ha előbb átgondolja mit fog mondani vagy tenni.

6. szokás: A változás elfogadása

A változáson kívül semmi sem állandó. Tudnunk kell, hogy a változás következetesen történik az életben, tehát semmi sem történik ok nélkül.

Minden és mindenki megváltozik, ez az univerzum alaptörvénye. Amikor ezt ténylegesen megértjük és elfogadjuk, a könnyen létrejön a béke az életünkben.

7. szokás: Élj a jelenben

Nem szabad a múltra vagy a jövőre összpontosítani, mert elvonja a figyelmedet a jelentől, márpedig csak akkor van hatalmad, ha itt vagy. A legjobb módja annak, hogy teljes mértékben élvezd az életet, ha a mostban tartózkodsz. Különben is, a múlton nem változtathatsz, a jövő pedig meg sem történt, a jelenben teszed le az alapjait.

8. szokás: Csak egy dologra koncentrálj

A buddhista szokás szerint csak elvonod a figyelmedet egy adott cselekvésről, ha egyszerre több dolgot csinálsz és ez akár kellemetlenséget is okozhat.

Annak érdekében, hogy elérd azt, amit szeretnél, teljes mértékben rá kell fókuszálnod. Fordíts teljes figyelmet arra, amit a jelenben csinálsz.

Addig ne lépj tovább a következő feladatra, amíg az előzőt nem fejezted be. Amikor elkészültél, jobban tudsz majd koncentrálni a következő feladatra.

„Amikor sétálsz, sétálj. Amikor eszel, egyél.”  –  Buddhista közmondás

9. szokás: Cselekedj lassan és megfontoltan

Ne kapkodva végezd a feladatodat. Lassulj le és légy alapos. Fontold meg a döntéseid, tetteid következményeit. Szentelj maximális figyelmet az adott cselekvésnek. Így tanulod meg igazán értékelni és átélni a jelent és annak mozzanatait.

Ha kevesebbet cselekszel lassabban, teljesebben és koncentráltabban tudod megtenni ezeket a dolgokat.

Szánj mindenre elég időt és lehetőleg akkor, amikor időszerű. Vannak bizonyos időszakok egy zen szerzetes napjában, amelyet különféle tevékenységekre jelöltek ki. Ideje a fürdésnek, ideje a munkának, ideje a takarításnak, ideje az evésnek. Te is szánj minden tevékenységre kellő időt és energiát, akkor, amikor annak valóban ideje van.

10. szokás: Gondol át, mire van igazán szükséged

Ez a szokás azt mondja, hogy érdemes elgondolkodnod azon, mire van valójában szükséged. Ne halmozz fel felesleges dolgokat magad körül. Legyen mindennek célja, értelme vagy jelentése.

Ne feledd, hogy Buddha egy herceg volt, aki az egyszerű életet választotta. Rájött, hogy a boldogság belülről fakad, akkor miért keresné azt önmagán kívül? Ezt az elvet szem előtt tartva igyekezett elengedni mindent, ami felesleges volt, és befogadni egy mélyebb valóságot.

Nem kell megszabadulnod mindenedtől, amid jelenleg van, de érdemes lehet megszabadulni attól, amire valójában nincs szükséged. Nem véletlenül mondják, hogy a kevesebb néha több.

Élj egyszerű életet, amely mentes a szükségtelen dolgoktól.

11. Legyenek rituáléid

Alkoss saját rituálékat. A zen szerzetesek számos rituáléval rendelkeznek az evéstől a takarításon át a meditációig. A rituálé valami fontos dolgot céloz meg, amit lassan és helyesen kell végezni. Nem kell feltétlenül megtanulni a zen szerzetes szertartásokat – saját magad is alkothatsz ilyen rituálékat. Ezek segítenek a jelenben lenni és koncentrálni. Sőt, ezek a gyakorlatok elősegítik a spirituális éberséget és képességeket, illetve a türelmet, a megértést is.

Hasonló cikkeink

Egy zen mester szerint ez a 8 szokás elengedhetetlen a boldog élethez

Ha tetszett a cikk, kövess minket a Facebookon is!

főkép: pixabay

forrás

További cikkeink